Şirketlerin Özgünlük Arayışı

Şirketlerin Özgünlük Arayışı

Son günlerde şirketlerin web sitelerini ve kariyer sayfalarını sıklıkla inceler oldum. Y Jenerasyonunun beklentileri konusunda o kadar farkındalık kazanmışız ki, şirketlerin “İnsan Kaynakları” veya “Kariyer” sayfalarında verilen mesajlar birbirine benzer olmuş. Özgünlük diye bir şey kalmamış. “Girişimcilik”, “Yenilikçilik”, “Takım Çalışması” en sık görülen şirket vaatleri. Kurum kültürü derseniz, aynı durum orada da geçerli. Çoğu zaman kalite yönetim sistemlerinin bir gereği olarak veya vizyon-misyon -strateji çalışmalarının bir uzantısı olarak belirlenen “Değer”ler hemen hemen her yerde aynı olmuş. “Yapmış olmak için yapmak” yaklaşımı beraberinde tekdüzelik ve sıkıcılık getirmiş. Bu tekdüzeliğin içinde hakiki olanı, doğru olanı anlamak imkansız. Düne kadar, kalite ve müşteri memnuniyetini öne çıkaran şirketler hangi arada derede birden “girişimci” ve “yenilikçi” oldular ? Üstelik bir çoğu aynı yönetim ekipleriyle çalışırken.

Neyse ki, şirket çalışanları neyin ne olduğunu, nasıl olduğunu samimi bir şekilde her yerde paylaşıyor. Şirket kültürlerinin birbirinden ne kadar farklı olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu yüzdendir ki, bir kültürde “yüksek performanslı” adledilen bir çalışan, farklı bir kültürde birden “vasat” olarak değerlendirilebiliyor. Çalışan aynı çalışan iken sonuç neden bu kadar farklı? Cevabı açık. Çünkü, kültür potansiyelin ortaya çıkmasında birebir etkili. Kendi değerlerimi yaşatabildiğim yerde yüksek performans gösterebiliyorum, yaşatamadığım yerde vasat performans. İş tatmini ve bağlılık açısından da sonuç aynı.

Her şirket her şeyi vaad edemez. Her şirketin gerek kültürel anlamda gerekse de çalışma ortamındaki olanaklar anlamında öne çıktığı en az bir unsurun olduğuna inanıyorum. Şu anda tanımlayamasak da var. Bizde olmayan ancak her taraftan “olması lazım” denilenleri bir kenara koyup gerçek kimliğimizi ve vaatlerimizi ortaya koymanın zamanı çoktan geldi zira özgün değilsek, kötü bir kopyayız demektir. Kim kötü bir kopya olmayı ister ki?

Bunun için yapılması gereken şey basit. Şirketin içine derinlemesine bakmak. Şirketimizle kendi değerlerini özdeşleştirmiş çalışanlarımızı bulmak ve onları incelemek. Gerçek kimliğimizi ortaya çıkartmak ve özgünlük arayışımızda bize en önemli bilgileri kendi çalışanlarımız verecektir.

Patricia Gazze

Paylaş
 

E-Bülten

Adisa ile ilgili haber, duyuru ve yeniliklerden haberdar olmak için lütfen e-bültenimize kayıt olun.