Çalışanların, kendilerine sağlanan olanaklardan memnuniyetini ölçümleyerek bu olanakların bağlılık ve motivasyonları üzerindeki etkilerini belirler. Klasik çalışan memnuniyeti araştırmalarının ötesine geçerek, İnsan Kaynağı yaklaşım ve uygulamalarını geliştirmeye yol gösterecek iş liderlerinin sonuçları anlaması ve benimsemesini sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.
Yüksek çalışan turnover’ı olan ve iş sonuçlarının verimsiz olduğu şirketlerde mevcut durumu anlamak ve gelişim alanlarını belirleyerek aksiyon almak isteyen şirketler için uygundur.
Çalışanların sadece düşük memnuniyete sahip olduğu konular üzerine eğilmek yerine, düşük memnuniyetin yanı sıra bağlılık ve motivasyona etkisi yüksek olan konular belirlenerek hazırlanan gelişim alanları ve aksiyon planları, kurumun kaynaklarını en doğru gelişim alanlarına yönlendirmesini sağlar.